På destinationen
OK

Email sendt

Noget gik galt! Check venligst adressen.

E-mail kunne ikke sendes

VIND EN REJSE FOR 2
VIND EN REJSE FOR 2
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så deltager du automatisk i lodtrækningen om en rejse for to personer. Betingelser
En dygtig medarbejder ringer til dig 📞
Navn
Tlf:
E-mail
Hvornår vil du ringes op?
Ring
89886882

På destinationen


Mixx Travels service: Du vil finde skandinaviske guider på nogle af vores destinationer. Ved ankomsten byder de velkommen lige udenfor lufthavnen og anviser til bussen der kører til hotellet, hvis du har tilkøbt transfer. Afhængigt af ankomsttidspunktet, afholder guiderne hoteltræf. Tidspunkt for hoteltræf kan du finde på forsiden af det velkomstbrev du får udleveret i bussen.

Vær opmærksom på, at nogle af vores destinationer er med begrænset- eller uden guideservice. Spørg rejsekonsulenten ved bestilling, hvis du har spørgsmål. Hoteller beliggende uden for Alanyas bymidte kan ikke forvente guidebesøg.

Vores guider er altid tilgængelige via telefon, Nummeret finder du i velkomstbrevet eller i informationsmappen på hotellet. Har du ikke tilkøbt transfer, og har du selv arrangeret ophold, så kontakt venligst vores guider i lufthavnen ved ankomst for at få oplyst telefon nr. til nærmeste destinationskontor.

Udflugter: På de fleste af vores destinationer finder du en lang række udflugtsmuligheder. Disse præsenteres og kan købes i transferbussen, på hoteltræf eller via telefon. Udflugterne betales kontant i lokal valuta, med danske/svenske kroner, euro eller med kort. Oplysninger om, og priser på vores udflugter på hjemmesiden er kun vejledende! Rundture, udflugter og andre aktiviteter gennemføres af skandinaviske guider eller lokal, engelsktalende guide. Vi forbeholder os ret til at foretage nødvendige ændringer, hvis vejr eller andre forhold ikke tillader forsvarlig gennemførelse af udflugten, samt at aflyse en udflugt, hvis der ikke opnås tilstrækkelig tilslutning (Min. 10 deltagere).

Transport/transfer: Transport mellem lufthavnen til/fra hotellet ikke er inkluderet i rejsens pris, men kan tilkøbes. Transferbussen kører med lokale, skandinavisk- eller engelsktalende guider. Det er vigtigt, at du hurtigst muligt indfinder dig ved transferbussen, når du har fået din bagage. Bussen kører fra lufthavnen ca. 1 time efter at flyet er landet. Bliver du forsinket I paskontrollen, bagageudleveringen el.lign., så bed din medrejsende om at gå til transferbussen for at informere guiderne, eller ring til guidernes servicetelefon – nummeret er anført på din billet. Vi anbefaler, at evt. visum etc. er klar før afrejse. Mixx Travel er ikke ansvarlig, hvis du kommer for sent til din transferbus, og yder ikke erstatning såfremt du selv må købe anden transport.

I forbindelse med transport til og fra hotellet på destinationen er du selv ansvarlig for din bagage. Det er dit ansvar at sikre dig, at bagagen bliver placeret i bussens bagagerum, samt at eventuel håndbagage, overtøj etc. ikke efterlades i bussen. Når du forlader bussen er det også dit ansvar at sørge for, at du tager den rigtige kuffert. Skulle du ved en fejl tage en forkert kuffert, er det dit ansvar at sørge for, at kufferten bliver leveret til ejermanden, og evt. udgifter hertil afholdes af dig.

Transport/transfer skal tilkøbes inden afrejse. Vi kan ikke garantere, at der er plads I bussen, hvis transfer ikke er tilkøbt hjemmefra. Kun fly gæster der har tilkøbt transfer, bliver kørt til Mixx Travels kontor i Alanya. Afhentning på hjemrejsedagen sker også herfra. Kontakt vores guider for afhentningstidspunkt.

Hjemrejse - afhentningstidspunkt: 24 timer før din hjemrejse kan du via en smartphone, tablet eller en computer gå ind på hjemrejse.mixxtravel.dk og se, hvad tid du bliver hentet med bussen fra dit hotel. Du taster D efterfulgt af de 7 tal i dit booking nr. samt din hjemrejsedato, f.eks.: D1001234 – 01.01.2020. Har du ikke en smartphone, tablet eller computer kan du kontakte guiderne eller Mixx Travels kontor i Alanya.

Fejl og mangler: Ødelæg ikke dit eget eller dine medrejsendes gode humør, hvis du mener, at der er en mangel ved rejsen. Kontakt i stedet vores guider. De forsøger gerne at løse problemet på stedet, så alle er tilfredse. Se i øvrigt ”Almindelige betingelser for pakkerejser” for klagevejledning. Vær opmærksom på, at din ret til at klage efter hjemkomsten bortfalder, hvis du ikke har kontaktet guiderne på destinationen.

Vin og blomster/mærkedage: Ønsker du at overraske en medrejsende eller andre der rejser med Mixx Travel i en særlig anledning under ferien, så kontakt vores rejsekonsulenter som gerne hjælper dig.  

Høj/lavsæson: Vores hoteller og destinationer kan have forskellig karakter, alt efter om de besøges i høj- eller lavsæsonen. Højsæsonen falder typisk I perioden juni-september. Vi anbefaler dig at vælge hoteller af bedre standard i lavsæsonen samt i begyndelsen og slutningen af højsæsonen. Flere små hoteller opvarmes ved solenergi – derfor kan mangel på varmt vand og varme opstå i disse perioder. Da der på flere hoteller ikke er opvarmning af hotelværelser/ lejligheder, kan der i forårs-og efterårssæsonen være køligt på værelserne. Flere hoteller har installeret aircondition på værelserne. Disse kan også bruges til opvarmning af værelset. Vær opmærksom på, at brug af aircondition oftest er mod et gebyr.

I lavsæsonen vælger mange hoteller at lukke udendørs faciliteter såsom restauranter, pools, vandrutsjebaner etc., ligesom udbuddet af underholdning og aktiviteter på hotellerne vil være meget begrænset I perioder, hvor der ikke er så mange gæster på hotellet. Bemærk desuden at mange butikker, restauranter, barer m.m. på destinationen kan være lukket i lavsæsonen. Turistdestinationerne vil altid være mere rolige i de perioder, hvor der ikke kommer så mange turister.

Støj: På de fleste feriemål må du regne med støj fra gader, omliggende hoteller og barer, hotellets faciliteter, herunder underholdning, diskotek etc., selv om dette ikke er specifikt anført i hotelbeskrivelsen. Det må forventes, at centralt beliggende hoteller kan være belastet med hensyn til støj fra trafik, restauranter, barer osv. På de fleste destinationer bygges der meget, hvilket betyder en del støj, støv etc., ligesom de lokale myndigheder kun meget sjældent informerer om vejarbejde og lign. Vi har ikke mulighed for at begrænse sådanne støjgener og kan ikke drages til ansvar for dette. Større byggeri vil oftest finde sted I lavsæsonen.

Dyr og insekter: Uanset hotelkategori kan der forekomme insekter såsom myrer, myg og kakerlakker på værelset. Giv besked til guiden eller receptionen, som sørger for sprøjtning. Du kan beskytte dig mod myg ved hjælp af myggespray. Løsgående hunde kan gø en del, uden at vi har mulighed for at begrænse det. Der kan endvidere være katte på hotelområdet, som vi henstiller til, at man ikke fodrer. De fleste hoteller har åbne/udendørs restauranter, og det kan være vanskeligt at holde fugle og katte ude. Mixx Travel kan ikke drages til ansvar eller yde erstatning for gener i forbindelse hermed.

Sygdom og tyveri: Er uheldet ude i løbet af ferien - hvad enten det gælder sygdom, tilskadekomst eller tyveri - bør du kontakte vores guider omgående. De vil være behjælpelige med alt det praktiske i forbindelse med lægebesøg, optagelse af politirapport og lign. Husk, at du altid får brug for skriftlig dokumentation, hvis du skal søge om kompensation eller erstatning efter hjemkomsten. Vi påtager os ikke at fremskaffe denne dokumentation efter din hjemrejse. Du er selv ansvarlig for medbragte værdigenstande og penge samt opbevaring af disse under ferien. Vi påtager os intet ansvar i forbindelse med værdigenstande, der bortkommer fra hotellets sikkerhedsbokse el.lign.

Dårlig mave: Dårlig mave er den mest udbredte sygdom blandt turister i syden. Dårlig mave kan skyldes mange ting: For mange kolde drikke, dårlig håndhygiejne, overdreven brug af aircondition eller den anderledes bakterieflora. Alle hoteller i Tyrkiet inspiceres af de lokale sundhedsmyndigheder, og både madvarer, køkkener, barer etc. kontrolleres løbende. Kontakt vores guider hurtigst muligt hvis uheldet skulle være ude, således at de kan arrangere at du bliver tilset af en læge. Husk, at du får brug for dokumentation hvis du efter hjemkomsten vil søge om erstatning for tabt ferietid i forbindelse med sygdom.

Indkøb/shopping: Vi påtager os ikke at forfølge sager, hvor du evt. føler dig dårligt behandlet af forretninger eller handlende. Vi påtager os heller ikke at foretage eller formidle reparationer på varer købt i anbefalede butikker - uanset eventuelle oplysninger fra guiden eller sælgeren.

Butikker anbefales ud fra gode erfaringer med disse. Såfremt du ønsker at købe varer i udlandet til senere hjemsendelse, tilråder vi, at du sikrer dig korrekte oplysninger om reglerne for indførsel i Danmark/Sverige - herunder også behovet for særlige certifikater og gældende danske toldregler. Vi påtager os intet ansvar i forbindelse med indførelse af varer til Danmark/Sverige.

Kopivarer: På mange destinationer, især på markeder og basarer, kan du købe kopier af en række kendte mærker, f.eks. tøj, sko, tasker, briller, etc. Varerne er som regel meget billige og kvaliteten er derefter. Du bør være opmærksom på, at du ikke forveksler ægte mærkevarer med kopier. Vi understreger derfor i denne forbindelse, at det er strengt forbudt at indføre kopivarer til Danmark/Sverige. Mixx Travel påtager sig intet ansvar for kopivarer der medbringes til Sverige/Danmark.

Historiske fund: Det er forbudt at udføre historiske og arkæologiske effekter, herunder også sten, fra Tyrkiet, medmindre man har dokumenteret tilladelse til dette. Overtrædelse kan medføre bøde- og fængselsstraf. Mixx Travel kan ikke drages til ansvar herfor.

Billeder i katalog/på hjemmeside: Nogle billeder på hjemmesiden er taget med vidvinkel. Dette medfører, at f.eks. værelser og swimmingpools ser større ud, end de faktisk er. Billeder af værelser er eksempler på disse, og der kan være stor variation i indretning, udseende, møblement osv.

Økonomiværelse: På nogle hoteller kan du vælge økonomiværelse/økonomilejlighed. Med mindre andet er nævnt, er dette tilsvarende standardværelse eller standardlejlighed på hotellet. Dog kan værelset være mindre og placeringen af værelset være mindre fordelagtig, fx uden udsigt, beliggende i stueetagen med begrænset dagslys til følge etc. En del økonomiværelser har ikke balkon/terrasse.

Ferielejligheder: Bor du i lejlighed, omfatter indkvarteringen ikke pension. Dog kan du langt de fleste steder købe morgenmad i restauranten. Skal du indkvarteres i en ferielejlighed under opholdet, er det en god ide selv at medbringe kaffe, -tragt, -filter, karklude, viskestykker, opvaskebørste, opvaskemiddel og evt. toiletpapir. På de fleste lejlighedskomplekser vil der være toiletpapir ved ankomsten, hvorefter dette er for egen regning. Vær opmærksom på, at der oftest kun er meget begrænset køkkenudstyr til rådighed, og at f.eks. ovn, kaffemaskine, skærebræt, skåle og fade og brødkniv ikke er altid vil være tilgængeligt, og at brug af aircondition sjældent er inkl. i rejsens pris.  Bemærk, at nogle ferielejlighedskomplekser er uden fællesfaciliteter, og at lejlighederne generelt er meget enkelt indrettet.

Studiolejlighed: Består af ét rum med sovepladser og tekøkken.

2-vær. lejlighed: Består af et soverum og et opholdsrum med tekøkken. I opholdsrummet er der plads til en eller flere opredninger på sovesofaer.

3-vær. lejlighed: Består af to soverum og et opholdsrum med tekøkken. I opholdsrummet er der plads til en eller flere opredninger på sovesofaer. Enkelte af disse lejligheder har separat køkken.

Hotelkategorier: 


* Vores billigste form for indkvartering. Simpelt og ofte slidt hotel eller pension uden fællesfaciliteter – alle værelser har bad og toilet.

** Samme standard som X-hoteller. Dog har hotellet oftest lobby- eller receptionsområde, bar og evt. morgenmadsrestaurant. Enkelte har swimmingpool.

*** Mellemklassehotel med flere faciliteter som: Lobby, bar, restaurant og swimmingpool. Alle værelser har bad, toilet og som oftest balkon.

**** Hotel af standard over middel med gode faciliteter. Alle værelser har bad og toilet og som regel balkon, tv, minibar, telefon og klimaanlæg.

***** Luksushotel med mange faciliteter.

+ Gives når vi mener, at hotellet ligger lidt over den angivne standard. Vær opmærksom på, at der kan være stor forskel på f.eks. et 4 stjernet by-hotel og et 4 -stjernet hotel beliggende uden for byen. Hotellernes standard angives ud fra hotellet og dets faciliteter som helhed. Jo flere faciliteter hotellet har, jo højere vil standarden som regel være. 

Hotelregler: De fleste hoteller og lejlighedskomplekser har særlige regler for dit ophold. På de fleste hoteller er det ikke tilladt at tage drikke- og madvarer, der ikke er købt på dit hotel, med på værelset eller hotellets område, og der ses på nogle af vores hoteller meget strengt på denne regel. Hotellet kan forbeholde sig ret til at konfiskere evt. varer, der medbringes på hotellet. Det er ikke tilladt at have gæster på værelset/i ferielejligheden under opholdet, med mindre gæsten er anført på din billet, og der er betalt dagspris for opholdet inden afrejse. Bemærk, at der som regel kun udleveres én nøgle / ét nøglekort pr. værelse, uanset hvor mange der bor på værelset. Det må påregnes, at hotellet opkræver betaling for mistede nøgler / nøglekort.

Det må påregnes, at hoteller/lejlighedskomplekser vil forlange betaling for leje af babyseng, klimaanlæg/aircondition, sikkerhedsbokse, aktiviteter og evt. skader på hotellet og dets faciliteter. Betalingen skal ske direkte til hotellet/lejlighedskomplekset på forlangende og inden afrejse. Nogle hoteller har installeret minibar i værelserne. Disse må ikke benyttes til medbragte drikke- og madvarer.

Nogle hoteller opkræver depositum (kontant eller registrering af kreditkortoplysninger) ved check-in for brug af minibar, restaurant, pool- og strandhåndklæder osv. Dette depositum modregnes evt. forbrug ved check-ud. Nogle hoteller har aldersbegrænsninger for brug af visse faciliteter, f.eks. fitnessrum, a’la carte restauranter og vandrutsjebaner, også selvom dette ikke fremgår af hotelbeskrivelsen. Mixx Travel har ingen indflydelse på dette.

Andre gæster - andre nationaliteter: Der vil være gæster af mange forskellige nationaliteter og aldre på alle hoteller. Mixx Travel er sjældent informeret om, hvilke nationaliteter der bor på de enkelte hoteller, ligesom vi heller ikke er bekendt med, om der f.eks. er mange børn. Mixx Travel kan ikke gøres ansvarlig for andre gæsters opførsel.

Kørestolsbrugere/gangbesværede: Vores destinationer kan ikke betegnes som handicapvenlige - ofte er terrænet kuperet og kantstenene meget høje. Vore hoteller og ferielejligheder kan heller ikke betegnes som handicapvenlige, med mindre det er specifikt anført i beskrivelsen. Læg mærke til, at kun de allerfærreste hoteller og værelser er tilpasset mht. f.eks. dørbredde, toiletforhold, elevatorstørrelse, områdets farbarhed med kørestol, og at disse hoteller som oftest er i højeste kategori.
Spørg vore rejsekonsulenter i forbindelse med bestillingen, således at vi kan finde frem til et hotel, der lever op til netop dine krav.

Opredning: På værelser med tre senge kan det forekomme, at den tredje seng er sat ind på et almindeligt dobbeltværelse, specielt til dit ophold. Der kan derfor være trangt på værelset, og sengen er ofte ikke af samme type/standard som de øvrige senge. Det er generelt ikke tilladt at indlogere mere end tre personer på ét hotelværelse. Opredninger til tredje og fjerde person i toværelses ferielejligheder sker normalt på sovesofaer i stuen.

Rengøring: Rengøring kan ikke sammenlignes med skandinavisk standard. Der gøres typisk rent 3 gange ugentligt: Gulvet bliver fejet, badeværelset gøres let rent, skraldespanden tømmes og sengene bliver redt. Rengøring kan ske såvel formiddag som eftermiddag. Sengetøj og håndklæder skiftes som regel 1-2 gange ugentligt, uanset hotelstandard. På de fleste af vores rejsemål har klimaet en højere luftfugtighed, end vi er vant til i Danmark. Ved megen brug af aircondition betyder det, at værelserne ofte kan virke fugtige og lugte indelukket. Problemet kan oftest afhjælpes ved jævnlig udluftning af værelset. Den lokale byggestil kan ikke sammenlignes med skandinavisk standard, og utætte døre og vinduer, kalkaflejringer på badeværelserne etc. kan forekomme.


Pension/måltider: 


Morgenmad (BB): Består som oftest af én slags brød, smør, marmelade, agurk, tomat, én slags ost og kaffe/te. På større hoteller serveres morgenmaden som regel fra buffet.

Halvpension (HB): Morgenmad (som ovenstående) og aftensmad, som regel serveret fra buffet bestående af 1-2 varme retter med 1-2 typer tilbehør. Evt. dessert. Drikkevarer er ikke inkl. I lavsæsonen kan det forekomme, at måltiderne serveres portionsanrettet.

All Inclusive (AI): Morgenmad, frokost og aftensmad, inklusive lokalt producerede drikkevarer i et af hotellet bestemt tidsrum. Vær opmærksom på, at jo større hotel og højere standard hotel du vælger, jo større er udvalget af mad og drikkevarer som regel. På nogle hoteller er snacks, is etc. inkl. Hvis dette er tilfældet, fremgår det af hotelbeskrivelsen.

Ultra All Inclusive (UAI): Morgenmad, frokost og aftensmad, snacks og evt. is i løbet af dagen, lokalt producerede drikkevarer i et af hotellet bestemt tidsrum. Enkelte importerede drikkevarer kan være inkl. På UAI hoteller vil der som regel være adgang til drikkevarer og snacks næsten døgnet rundt.

 Udvalget af mad- og drikkevarer afspejles naturligvis i hotellets standard. Dvs., at All Inclusive på et 3 stjernet hotel, ikke kan sammenlignes med All Inclusive på et 5 stjernet hotel. Konceptet varierer en del fra hotel til hotel: Nogle 5 stjernede luksushoteller tilbereder overdådige buffeter med et stort udvalg, specielle børnebuffeter, flere forskellige snacks fra tidlig morgen til sen aften, og is hele dagen. På et mellemklassehotel er buffeten mere beskeden, og består ofte af få retter, og is og snacks er sjældent inkl. På nogle hoteller er light sodavand ikke inkl. i All Inclusive konceptet.

Bemærk, at hotellerne kan ændre på AI og UAI koncepterne i løbet af sæsonen, uden at Mixx Travel har indflydelse herpå. Det er normalt, at "All Inclusive" og "Ultra All Inclusive" hoteller sætter en begrænsning på antallet af drikkevarer, som kan hentes på én gang, ligesom det på de fleste hoteller er obligatorisk at bære hotellets AI / UAI armbånd. Drikkevarer serveres normalt i plastikkrus - dette gælder også vin, øl og spiritus. På hoteller, hvor is er inkl., er dette oftest én dag ugentligt, eller i bestemte tidsrum, f.eks. én time hver eftermiddag. Dette er hotellets egne regler og desværre ikke noget, som Mixx Travel har indflydelse på.

 Internet: Trådløst internet er tilgængeligt på de fleste hoteller (se hotelbeskrivelsen). Vær dog opmærksom på, at forbindelsen ofte er meget ustabil og generelt langsom, specielt i perioder, hvor mange benytter internettet samtidig. Det er sjældent muligt at streame film og lign.

Hjemrejsedag: Ifølge internationale hotelregler skal værelset forlades senest kl. 12.00 på afrejsedagen. Desværre er det ofte svært at få lov til at blive på værelset ud over dette tidspunkt af hensyn til de gæster, der skal overtage det. Du kan evt. selv lave en aftale med hotellet mod et gebyr, der afregnes med hotellet på stedet. Evt. pension gælder kun indtil kl. 12.

 
MailingTitle

MailingContent

MailingName
MailingSurName
Mail
OK

Email sendt

Noget gik galt! Check venligst adressen.

E-mail kunne ikke sendes