Før afrejse - Mixx Travel
  • Min Rejse
  • En dygtig medarbejder ringer til dig 📞
    Navn
    Tlf:
    E-mail
    Dato
    Hvornår vil du ringes op?
    Ring mig op!
  • 89886882

Før afrejse

 

Bestilling: Hos Mixx Travel kan du bestille rejser over telefonen, via internet på vores hjemmeside eller pr. e-mail.

 

Valg af rejsemål: Sol, strand, kultur, action, storby eller noget helt andet? Lejlighed, hotel, rundtur,eller golf? Det kan være svært at vælge blandt de mange rejsemål og alle de spændende aktiviteter udover – specielt hvis man er mange der skal enes. Vores rejsekonsulenter har et godt kendskab til hoteller, rejsemål og de mange aktiviteter på stedet. Ring eller skriv til os, eller læs Hvordan finder man en god og billig rejse til Tyrkiet


Betaling: Vær opmærksom på, at alle priser på Mixx Travels hjemmeside samt på ordrebekræftelsen/billetten er angivet i danske kroner, med mindre andet specifikt er anført.


Betalingsmuligheder: For rejser som bestilles fra denne webside eller gennem vores kundeservice kan du betale online med Dankort, Visa, Mastercard eller Mobilepay. Du kan også betale via bankoverførsel til reg.nummer 5501 konto 0729940267.


Guideservice: I Tyrkiet har vi ikke guider i Belek, Antalya, Kemer, Kusadasi, Bodrum, Marmaris og Cesme. Det er dog altid muligt at komme i kontakt med en guide pr. telefon. Vores skandinaviske guider i Alanya, Side, Chania og på Rhodos er altid tilgængelige pr. telefon. Telefonnummer kan findes på din billet/rejsebevis, og fremsendes pr. mail inden afrejse.


Rejser du til et af vores rejsemål i Spanien er rejsen på egen hånd! 

 

Pas og visum: Danske statsborgere skal ikke have visum til Tyrkiet, hvis rejsens varighed ikke overstiger 3 måneder. Passet skal være gyldigt mindst 150 dage efter afrejse fra Tyrkiet. Der skal være ledige tomme sider i passet ved indrejse, ellers kan du blive nægtet indrejse i landet. Udenlandske statsborgere skal kontakte de respektive ambassader, hvor de kan få oplysninger om, hvilke krav der stilles til deres lands statsborgere. Husk, at du selv er ansvarlig for, at dit pas er gyldigt og i øvrigt lever op til gældende regler i det pågældende land. Bliver du nægtet indrejse på grund af ovenstående, kan Mixx Travel ikke stilles til ansvar for evt. omkostninger.

 

Bagage: Vi har lavet en oversigt over gældende bagageregler og andet som kan være godt at vide. Den finder du her.

 

Ordrebekræftelse: Når din bestilling er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse pr e-mail. Ordrebekræftelsen kan du printe ud via www.mixxtravel.dk under ”Min Rejse”. Vi beder dig venligst gennemgå din bestilling, når du modtager ordrebekræftelsen. Er alle navne stavet rigtigt, stemmer den bestilte indkvartering med det ønskede, er rejsedagene korrekte osv. Skulle der være misforståelser af nogen art, så lad os få dem rettet med det samme. Bemærk, at ordrebekræftelsen er en bekræftelse på din bestilling, og at det er din pligt at kontrollere indholdet. Ved indbetaling af depositum/rejsens pris har du accepteret vilkårene anført på ordrebekræftelsen, www.mixxtravel.dk samt Mixx Travels rejsebetingelser, som danner grundlag for købsaftalen - se "Almindelige betingelser for deltagelse i pakkerejser": http://www.mixxtravel.dk/page/Travel-conditions.

Husk, at alle særaftaler skal være anført på rejsebeviset. Vi forbeholder os ret til at afvente hotel- eller turbekræftelse fra destinationen, før bestillingen er endelig - bekræftelsestiden er normalt 1-3 døgn.


Børnerabat: Børnerabatten gælder for 2-12-årige, der rejser med to voksne. Barnet må ikke fylde 13 år på rejsen. 0-2 år vil blive opkrævet et ekstra gebyr på omkring 50-100 €.

Afbestillingsforsikring: Kan købes ved bestillingen- og kan ikke tilføjes senere! Læs vores vilkår for "Almindelige betingelser for deltagelse I pakkerejser”, hvor du kan se betingelserne for afbestillingsforsikring.

Rejseforsikring: Du er ikke dækket af det gule og/eller blå sundhedskort på rejser til Tyrkiet og andre lande udenfor Europa! Det er derfor vigtigt at have en ordentlig forsikringsdækning. Kontrollér altid, hvilken type forsikring du har, og hvilken type rejseforsikring der evt. er inkluderet. Hvis du har en indboforsikring, bør du tjekke, om den indeholder en rejseforsikring der dækker dit rejsemål. Vi samarbejder primært med privathospitaler / sundhedsfaciliteter på destinationen. Du kan tegne en rejseforsikring gennem Europæiske (ERV) – spørg vores rejsekonsulenter. Vær opmærksom på at Mixx Travel intet ansvar tager i forsikringsspørgsmål, og ikke kan være en afgørende sammenhæng mellem forsikringstagere og forsikringsselskaber.

Billetter: Når din rejse er fuldt betalt, kan du udskrive din billet på www.mixxtravel.dk under "Min rejse." Har du indtastet din e-mailadresse ved bestilling, sendes dine billetter automatisk til din e-mailØnsker du billetten tilsendt med posten kan dette gøres mod et gebyr på DKR 200.-. På billetten anføres afgangs- og ankomsttidspunkter i lokaltider, hotelreservation, evt. inkluderet forplejning, transport mellem lufthavn og hotel samt evt. inkluderede aktiviteter. Du modtager dit boardingkort og sædenummer i afrejselufthavnen. Vær særdeles opmærksom på afrejsetiderne på de sene afgange – husk at datoen skifter ved midnat. Hvis du er i tvivl om dagene, er du velkommen til at kontakte vores rejsekonsulenter. Vi påtager os intet ansvar, hvis du møder for sent op i lufthavnen.


Grupperejser: Vi har en særlig afdeling for grupperejser og sender dig gerne tilbud på flybilletter, hotelophold og særlige pakker med aktiviteter eller konferencer. Vær ude i god tid med bestilling - vi vil meget gerne have plads til alle i gruppen! En grupperejse betragtes som én samlet reservation, hvorfor betaling af depositum og restbeløb skal betales samlet. For grupperejser er samme regler gældende som for charterrejser. Betalt depositum kan ikke overføres til en anden charterrejse eller til de enkelte deltagere på anden eller samme rejse.

Konference: Mange af vores hoteller tilbyder konferencefaciliteter, og kan hjælpe med at arrangere møder og organisere workshops. Kontakt vores gruppeafdeling for rådgivning, og få skræddersyet et tilbud.

Afbudsrejser - last minute:  I forbindelse med bestilling af sidste-øjebliks rejser kan det forekomme, at det bestilte hotel er udsolgt. Vi forbeholder os I disse tilfælde retten til at flytte vores gæster til et andet hotel af samme kategori.

Uspecificeret rejse: Uspecificerede rejser er rejser af laveste standard, og bør kun vælges, hvis du absolut ikke stiller krav til hotellets standard, faciliteter og beliggenhed. Indkvarterings type samt område og by oplyses ved ankomst til destinationen - vi kan ikke give dig yderligere oplysninger ved bestilling, ligesom vi ikke modtager anmodninger eller ønsker til uspecificerede rejser. Uspecificerede rejser anbefales ikke til familier med børn. Det kan forekomme, at indkvartering sker på hoteller, lejligheder eller værelser som ikke er angivet på vores hjemmeside, og der er ingen garanti for eget badeværelse og toilet. Sker indkvartering i en delt lejlighed er der ingen garanti for, at rummet kan aflåses. Hotelskift kan forekomme under ferien, med 12 timers varsel. Måltider og rengøring er ikke inkluderet i prisen på uspecificerede rejser. Du kan ikke forvente guideservice på en uspecificeret rejse. Transfer er ikke inkluderet, men kan bestilles mod et tillæg. Hvis du rejser alene, betaler du et enkeltværelsestillæg, hvilket garanterer, at du har dit eget hotelværelse eller værelse i delelejlighed, med de samme betingelser som nævnt ovenfor. Der modtages ingen klager over indkvarteringsstandard, faciliteter eller område. Det kan forekomme, at indkvarteringen foregår i forstæder til - eller landsbyer omkring den på billetten angivne destination. Destinationen anført på billetten er blot en beskrivelse af, hvilket område af landet du rejser til.

Ønsker:Har du specielle ønsker i forbindelse med rejsen: Havudsigt, bo lavt, bo side om side eller lign., beder vi dig venligst anføre dette allerede ved bestillingen. Det skal understreges, at vi ikke kan garantere, at dine ønsker opfyldes, men at vi altid sender dine ønsker videre til hotellet. Værelsesfordelingen foretages på destinationen, og vi kan således ikke altid sikre os, at dine specielle ønsker imødekommes. Vi anmoder om, at der ikke rettes forhåndshenvendelser til vores guider eller til hotelpersonalet, idet de heller ikke har mulighed for at stille garantier for dine ønsker inden ankomsten.

Bemærk, at det på nogle hoteller er muligt at betale et gebyr for at sikre en bestemt placering, fx med havudsigt, samt at det på nogleaf vores flyafgange er muligt at bestille et bestemt sæde mod gebyr. Kan opfyldelse af dine ønsker sikres ved bestilling mod gebyr, modtages ikke ønsker om opfyldelse af disse.