• Pakke (Fly + Hotel)
Fra
Til
Afrejse
Vælg venligst
Dage
Vælg venligst
Voksen
Barn
På rejsemålet

MIXX TRAVELS SERVICE: Du vil finde skandinaviske guider på nogle af vores destinationer. Ved ankomsten byder de velkommen lige udenfor lufthavnen og anviser til bussen der kører til hotellet hvis du har tilkøbt transfer. Afhængigt af ankomsttidspunktet, afholder guiderne velkomst- og informationsmøde på ankomstdagen eller den følgende dag. Du bedes tilmelde dig hos guiden I bussen, hvis du ønsker at deltage.

Vær opmærksom på, at nogle af vores destinationer er med begrænset- eller  uden guideservice. Spørg rejsekonsulenten ved bestilling, hvis du har spørgsmål. Hoteller beliggende uden for Alanyas bymidte kan ikke forvente guidebesøg.

Vores guider er altid tilgængelige via telefon, Nummeret finder du i det velkomstbrev du får udleveret i bussen, eller i informationsmappen på hotellet. Har du ikke tilkøbt transfer, og har du selv arrangeret ophold, så kontakt venligst vores guider i lufthavnen ved ankomst for at få oplyst telefon nr. til nærmeste destinationskontor.

På de fleste af vores destinationer finder du en lang række udflugtsmuligheder. Disse præsenteres og kan købes på informationsmødet, på hoteltræf eller via telefon. Udflugterne betales kontant i lokal valuta, med danske/svenske kroner  eller med kort på destinationens kontor. Oplysninger om og priser på vores udflugter på hjemmesiden er kun vejledende! Rundture, udflugter og andre aktiviteter gennemføres af skandinaviske guider eller lokal, engelsktalende guide. Vi forbeholder os ret til at foretage nødvendige ændringer, hvis vejr eller andre forhold ikke tillader forsvarlig gennemførelse af udflugten, samt at aflyse en udflugt, hvis der ikke opnås tilstrækkelig tilslutning (Min. 10 deltagere).

 

TRANSPORT: Transport mellem lufthavnen til/fra hotellet ikke er inkluderet i rejsens pris, men kan tilkøbes. Transferbussen kører med lokale, skandinavisk- eller engelsktalende guider. Det er vigtigt, at du hurtigst muligt indfinder dig ved transferbussen, når du har fået din bagage. Busserne venter kun i begrænset tid. Bliver du forsinket I paskontrollen, bagageudleveringen el. lign., så bed din medrejsende om at gå til transferbussen. Vi anbefaler, at evt. visum etc. er klar før afrejse. Mixx Travel er ikke ansvarlig, hvis du kommer for sent til din transferbus.

Transport skal tilkøbes inden afrejse. Vi kan ikke garantere, at der er plads I bussen, hvis transfer ikke er tilkøbt hjemmefra.

 

FEJL OG MANGLER: Ødelæg ikke dit eget eller dine medrejsendes gode humør, hvis du mener, at der er en mangel ved rejsen. Kontakt i stedet vores guider. De forsøger gerne at løse problemet på stedet, så alle er tilfredse. Se i øvrigt ”Almindelige betingelser for pakkerejser” for klagevejledning. Vær opmærksom på, at din ret til at klage efter hjemkomsten bortfalder, hvis du ikke har kontaktet guiderne på destinationen.

 

VIN & BLOMSTER / MÆRKEDAGE: Ønsker du at overraske en medrejsende eller andre der rejser med Mixx Travel i en særlig anledning under ferien, så kontakt vores rejsekonsulenter som gerne hjælper dig.  

 

HØJ / LAVSÆSON: Vores hoteller og destinationer kan have forskellig karakter, alt efter om de besøges i høj- eller lavsæsonen. Højsæsonen falder typisk I perioden juni-september. Vi anbefaler dig at vælge hoteller af bedre standard i lavsæsonen samt i begyndelsen og slutningen af højsæsonen. Flere små hoteller opvarmes ved solenergi – derfor kan mangel på varmt vand og varme opstå i disse perioder.

I lavsæsonen vælger mange hoteller at lukke udendørs faciliteter såsom restauranter, pools, vandrutsjebaner etc., ligesom udbuddet af underholdning og aktiviteter på hotellerne vil være meget begrænset I perioder, hvor der ikke er så mange gæster på hotellet.

Bemærk desuden at mange butikker, restauranter, barer m.m. på destinationen kan være lukket i lavsæsonen. Turistdestinationerne vil altid være mere rolige i de perioder, hvor der ikke kommer så mange turister.

 

STØJ: På de fleste feriemål må du regne med støj fra gader, omliggende hoteller og barer, hotellets faciliteter og lign., selv om dette ikke er specifikt anført i hotelbeskrivelsen. Det må forventes, at centralt beliggende hoteller kan være belastet med hensyn til støj fra trafik, restauranter, barer osv.

På de fleste destinationer bygges der meget, hvilket betyder en del støj, støv etc., ligesom de lokale myndigheder kun meget sjældent informerer om vejarbejde og lign. Vi har ikke mulighed for at begrænse sådanne støjgener og kan ikke drages til ansvar for dette. Større byggeri vil oftest finde sted I lavsæsonen.

 

DYR OG INSEKTER: Uanset hotelkategori kan der forekomme insekter såsom myrer, myg og kakerlakker på værelset. Giv besked til guiden eller receptionen, som sørger for sprøjtning. Du kan beskytte dig mod myg ved hjælp af myggespray. Løsgående hunde kan gø en del, uden at vi har mulighed for at begrænse det. Der kan endvidere være katte på hotelområdet, som vi henstiller til, at man ikke fodrer. Mixx Travel kan ikke drages til ansvar eller yde erstatning for gener i forbindelse hermed.

 

SYGDOM OG TYVERI: Er uheldet ude i løbet af ferien - hvad enten det gælder sygdom, tilskadekomst eller tyveri - bør du kontakte vores guider omgående. De vil være behjælpelige med alt det praktiske i forbindelse med lægebesøg, optagelse af politirapport og lign. Husk, at du altid får brug for skriftlig dokumentation, hvis du skal søge om kompensation eller erstatning efter hjemkomsten. Vi påtager os ikke at fremskaffe denne dokumentation efter din hjemrejse. Du er selv ansvarlig for medbragte værdigenstande og penge samt opbevaring af disse under ferien. Vi påtager os intet ansvar i forbindelse med værdigenstande, der bortkommer fra hotellets sikkerhedsbokse el. lign.

 

INDKØB: Vi påtager os ikke at forfølge sager, hvor du evt. føler dig dårligt behandlet af forretninger eller handlende. Vi påtager os heller ikke at foretage eller formidle reparationer på varer købt i anbefalede butikker - uanset eventuelle oplysninger fra guiden eller sælgeren.

Butikker anbefales ud fra gode erfaringer med disse. Såfremt du ønsker at købe varer i udlandet til senere hjemsendelse, tilråder vi, at du sikrer dig korrekte oplysninger om reglerne for indførsel i Danmark/Sverige - herunder også behovet for særlige certifikater og gældende danske toldregler. Vi påtager os intet ansvar i forbindelse med indførelse af varer til Danmark/Sverige.

 

KOPIVARER: På mange destinationer, især på markeder og basarer, kan du købe kopier af en række kendte mærker, f.eks. tøj, sko, tasker, briller, etc. Varerne er som regel meget billige og kvaliteten er derefter. Du bør være opmærksom på, at du ikke forveksler ægte mærkevarer med kopier. Vi understreger derfor i denne forbindelse, at det er strengt forbudt at indføre kopivarer til Danmark/Sverige. Mixx Travel påtager sig intet ansvar for kopivarer der medbringes til Sverige / Danmark.

 

HISTORISKE FUND: Det er forbudt at udføre historiske og arkæologiske effekter, herunder også sten, fra Tyrkiet, medmindre man har dokumenteret tilladdelse til dette. Overtrædelse kan medføre bøde- og fængselsstraf. Mixx Travel kan ikke drages til ansvar herfor.

 

BILLEDER I KATALOG/HJEMMESIDE: Nogle billeder på hjemmesiden er taget med vidvinkel. Dette medfører, at f.eks. værelser og swimmingpools ser større ud, end de faktisk er. Billeder af værelser er eksempler på disse, og der kan være stor variation i indretning, udseende, møblement osv.

INDKVARTERING:

 

BUDGETVÆRELSE/ECO ROOM: På nogle hoteller kan du vælge budgetværelse/budgetlejlighed. Med mindre andet er nævnt, er dette tilsvarende standardværelse eller standardlejlighed på hotellet. Dog kan placeringen af værelset være mindre fordelagtig, fx uden udsigt, beliggende i stueetagen med begrænset dagslys til følge etc. En del budgetværelser har ikke balkon/terrasse.


 

FERIELEJLIGHEDER: Bor du i lejlighed, omfatter indkvarteringen ikke pension. Dog kan du langt de fleste steder købe morgenmad i restauranten. Skal du indkvarteres i en ferielejlighed under opholdet, er det en god ide selv at medbringe kaffe, -tragt, -filter, karklude, viskestykker, opvaskebørste, opvaskemiddel og evt. toiletpapir. På de fleste lejlighedskomplekser vil der være toiletpapir ved ankomsten, hvorefter dette er for egen regning. Vær opmærksom på, at der oftest kun er meget begrænset køkkenudstyr til rådighed, og at f.eks. ovn, kaffemaskine, skærebræt, skåle og fade og brødkniv ikke er altid vil være tilgængeligt.  Bemærk, at nogle ferielejlighedskomplekser er uden fællesfaciliteter.


 

Studiolejlighed: Består af ét rum med sovepladser og tekøkken.

 

2-vær. lejlighed: Består af et soverum og et opholdsrum med tekøkken. I opholdsrummet er der plads til en eller flere opredninger på sovesofaer.


3-vær. lejlighed: Består af to soverum og et opholdsrum med tekøkken. I opholdsrummet er der plads til en eller flere opredninger på sovesofaer. Enkelte af disse lejligheder har separat køkken.

 

HOTELKATEGORIER:

X :Vor billigste form for indkvartering. Simpelt hotel eller pension – alle værelser har bad og toilet.

XX : Samme standard som X-hoteller. Dog har hotellet oftest lobby- eller receptionsområde, bar og morgenmadsrestaurant. Enkelte har swimmingpool. Har hotellet ingen fællesfaciliteter, kan kategoriseringen også omfatte flere værelsesfaciliteter end på -hoteller.

XXX : Mellemklassehotel med flere faciliteter som: Lobby, bar, restaurant og swimmingpool. Alle værelser har bad, toilet og som oftest balkon.

XXXX : Hotel af standard over middel med gode faciliteter. Alle værelser har bad og toilet og som regel balkon, tv, minibar, telefon og klimaanlæg.

XXXXX : Luksushotel med mange faciliteter.

+ Gives når vi mener, at hotellet ligger lidt over den angivne standard.
 

Vær opmærksom på, at hotellernes standard angives ud fra hotellet og dets faciliteter som helhed. Jo flere faciliteter hotellet har, jo højere vil standarden som regel være.

 

HOTELREGLER:
De fleste hoteller og lejlighedskomplekser har særegne regler for dit ophold. På de fleste hoteller er det ikke tilladt at tage drikke- og madvarer, der ikke er købt på dit hotel, med på værelset eller hotellets område, og der ses på nogle af vore hoteller meget strengt på denne regel, og vil konfiskere evt. varer, dr medbringes på hotellet. Det er heller ikke tilladt at have gæster på værelset/i ferielejligheden under opholdet, med mindre gæsten er anført på din billet, og der er betalt dagspris for opholdet inden afrejse.
Det må påregnes, at hoteller/lejlighedskomplekser vil forlange betaling for leje af babyseng, klimaanlæg/aircondition, sikkerhedsbokse, aktiviteter og evt. skader på hotellet og dets faciliteter. Betalingen skal ske direkte til hotellet/lejlighedskomplekset på forlangende og inden afrejse. Nogle hoteller har installeret minibar i værelserne. Disse må ikke benyttes til medbragte drikke- og madvarer.
Nogle hoteller opkræver depositum (kontant eller registrering af kreditkortoplysninger) ved check-in for brug af minibar, restaurant, pool- og strandhåndklæder osv. Dette depositum modregnes evt. forbrug ved check-ud.

 

KØRESTOLSBRUGERE/GANGBESVÆREDE: Vore destinationer kan ikke betegnes som handicapvenlige - ofte er terrænet kuperet og kantstenene meget høje. Vore hoteller og ferielejligheder kan heller ikke betegnes som handicapvenlige, med mindre det er specifikt anført i beskrivelsen.
Læg mærke til, at kun de allerfærreste hoteller og værelser er tilpasset mht. f.eks. dørbredde, toiletforhold, elevatorstørrelse, områdets farbarhed med kørestol, og at disse hoteller som oftest er i højeste kategori.
Spørg vore rejsekonsulenter i forbindelse med bestillingen, således at vi kan finde frem til et hotel, der lever op til netop dine krav.

 

OPREDNING: På værelser med tre senge kan det forekomme, at den tredje seng er sat ind på et almindeligt dobbeltværelse, specielt til dit ophold. Der kan derfor være trangt på værelset, og sengen er ofte ikke af samme type/standard som de øvrige senge. Det er generelt ikke tilladt at indlogere mere end tre personer på ét hotelværelse.


Opredninger til tredje og fjerde person i toværelses ferielejligheder sker normalt på sovesofaer i stuen.

 

RENGØRING: Rengøring kan ske såvel formiddag som eftermiddag. På mellemklassehoteller gøres der typisk rent 3 gange ugentligt: Gulvet bliver fejet, badeværelset gøres let rent, skraldespanden tømmes og sengene bliver redt. Sengetøj og håndklæder skiftes som regel 1-2 gange ugentligt på mellemklassehoteller.

 

PENSION / MÅLTIDER:
Morgenmad (BB):

Består som oftest af én slags brød, smør, marmelade, agurk, tomat, én slags ost og kaffe/te. På større hoteller, serveres morgenmaden som regel fra buffet.

 

Halvpension (HB):

Morgenmad (som ovenstående) og aftensmad, som regel serveret fra buffet bestående af 1-2 varme retter med 1-2 typer tilbehør. Evt. dessert. Drikkevarer er ikke inkl.

 

All Inclusive (AI):

Morgenmad, frokost og aftensmad, inklusive lokalt producerede drikkevarer i et af hotellet bestemt tidsrum. Vær opmærksom på, at jo højere standard hotel du vælger, jo større er udvalget af mad og drikkevarer som regel. På nogle hoteller er snacks, is etc. inkl. Hvis dette er tilfældet, fremgår det af hotelbeskrivelsen.

Udvalget af mad- og drikkevarer afspejles naturligvis i hotellets standard. Dvs., at All Anclusive på et 3 stjernet hotel, ikke kan sammenlignes med All Inclusive på et 5 stjernet hotel. Konceptet varierer en del fra hotel til hotel: Nogle luksushoteller tilbereder overdådige buffeter med et stort udvalg, specielle børnebuffeter, flere forskellige snacks fra tidlig morgen til sen aften, og is hele dagen. På et mellemklassehotel er buffeten mere beskeden, og består ofte af få retter, og is og snacks er sjældent inkl.

Bemærk, at hotellerne kan ændre på AI og UAI koncepterne i løbet af sæsonen, uden at Mixx Travel har indflydelse herpå. Det er normalt, at "All Inclusive" og "Ultra All Inclusive" hoteller sætter en begrænsning på antallet af drikkevarer, som kan hentes på én gang, ligesom det på de fleste hoteller er obligatorisk at bære hotellets AI / UAI armbånd. Drikkevarer serveres normalt i plastikkrus - dette gælder også vin, øl og spiritus. På hoteller, hvor is er inkl., er dette oftest én dag ugentligt, eller i bestemte tidsrum, f.eks. én time hver eftermiddag. Dette er hotellets egne regler og desværre ikke noget, som Mixx Travel har indflydelse på.

 

Ultra All Inclusive (UAI):

Morgenmad, frokost og aftensmad, snacks og evt. is i løbet af dagen, lokalt producerede drikkevarer i et af hotellet bestemt tidsrum. Enkelte importerede drikkevarer kan være inkl. På UAI hoteller vil der som regel være adgang til drikkevarer og snacks næsten døgnet rundt.

 

INTERNET: Tråløst internet er tilgængeligt på de fleste hoteller (se hotelbeskrivelsen). Vær dog opmærksom på, at forbindelsen ofte er meget ustabil og generelt langsom, specielt i perioder, hvor mange benytter internettet samtidig. Det er sjældent muligt at streame film og lign.

 

HJEMREJSEDAG: Ifølge internationale hotelregler skal værelset forlades senest kl. 12.00 på afrejsedagen. Desværre er det ofte svært at få lov til at blive på værelset ud over dette tidspunkt af hensyn til de gæster, der skal overtage det. Du kan evt. selv lave en aftale med hotellet mod et gebyr, der afregnes med hotellet på stedet. Evt. pension gælder kun indtil kl. 12.